top of page

ספרים מומלצים

לאחר האבחון ובמשך השנה הראשונה נעזרתי בהרבה ספרים שעזרו לי לגבש "תוכנית קרב" נגד המחלה. זה אולי נשמע קצת יומרני, אבל אני מרגישה שהספרים הללו מיקדו אותי והעניקו לי קווים מנחים כיצד להתמודד, ומה לעשות כדי לנצח ולהחלים בלי טיפול תרופתי.


הספר הראשון הוא "תחושת בטן" של רפאל מורנו, ניתן להזמינו גם דרך אתר העמותה לחולים במחלות מעיים דלקתיות. זה ספר חובה לכל מי שרק הרגע גילה את המחלה, הוא מסביר שם באופן קל וברור מה המחלה, ומה לעשות עם כל המידע הזה. יש שם שיטות מעקב מעניינות שעזרו לי להבים קצת יותר לעומק את הגוף שלי ומה עושה לי רע.


ספרים נוספים הם בגזרת הרפואה האלטרנטיבית, ספרים שעזרו לי להבין מה הגוף שלי צריך כדי להשלים את החוסרים.


וכמובן, ספרי בישול בריא שמיקדו אותי, נתנו לי רעיונות ועזרו לי לשמור על תפריט מגוון יחסית למזון שיכולתי לאכול. 2 ספרים מומלצים הם:

"גם בריא וגם טעים" - ספר מתכונים במיוחד לחולי מחלות מעיים דלקתיות שכתבו יחד אלינוער רבין, שף עומר מילר ופרופסור דן טרנר.

"ללא גלוטן ללא סוכר" - ספר מצוין של פיליס גלזר שיש בו מתכונים מגוונים וטעימים שמתאימים לכל המשפחה.


bottom of page