top of page

כשהבטן כואבת : מוצרי חובה בכל בית להרגעת הבטן

כולנו מכירים את זה, זה תופס אותנו דווקא ברגעים הכי לא מתאימים - בדרך כלל כשאנחנו לחוצים או סתם יש ירידה כללית במצב הרוח - מגיע כאב בטן. בארון שלי יש כמה מוצרים שאני משתמשת בהם כמעט על בסיס יומיומי - גם כאשר לא כואבת לי הבטן, והם מצויינים לא רק לחולי קרוהן, אלא לכל מי שסובל מכאבי בטן (בעיקר לילדים).

הנה כמה דברים טבעיים ומצויינים שכדאי להכיר, לרכוש ולהשתמש במקרה הצורך:


1. חליטות תה ותיונים : מאז האבחון של המחלה ויתרתי לגמרי על הקפה של הבוקר. כן, הקפה חסר לי מאוד, אבל למדתי לאהוב את החליטות השונות שאני שותה במקום ושעושות לי טוב בבטן למשך כל היום. את החליטות שלי אני שותה עם מים רותחים וללא סוכר, ולפעמים שותה-3 ספלים ביום, ככה סתם כי זה טעים לי. החליטות הטבעיות שיש לי בבית הן: גרגירי שומר, פרחי קמומיל, זעתר, חליטה טיפולית מהנטורופת, תיונים לטיפול בקרוהן של עשבי קדם.

א. חליטה טיפולית מהנטורופת: אין לי מושג מה יש בה, אבל היא מבוססת על כל מיני צמחי מרפא שממש מקלים על כאבי הבטן. יום-יום במשך שנתיים זה הדבר הראשון שהייתי שותה בבוקר ולפני השינה. בשילוב עם הטיפול הפיזי של העיסוי השיקומי זה מה שהחזיר אותי למסלול. אני מניחה שלכל נטורופת יש את התערובות שלו, וכדאי להתייעץ ולראות אם אפשר לקנות חליטה כזו או דומה.

ב. חליטת צמחים מעין של עשבי קדם לטיפול בקרוהן: החליטה מגיעה בתיונים, יש לה טעם קצת מריר אבל אפשר להתרגל אליו מהר. יש פה המון המון צמחי מרפא מצויינים וטובים שגם מרגיעים את הבטן וגם משפרים את דפנות המעי. אחרי הלידה של בני הבכור היה לי מיני-התקף שנבע בגלל סטרס וחוסר שינה. נעזרתי בחליטה הזו בהתאם להוראות, והיא ממש עזרה לי. אפשר למצוא מידע על המוצרים ועל נקודות מכירה באתר שלהם


ג. פרחי בבונג/קמומיל - אני מאוד אוהבת לשתות תה קמומיל, הוא מאוד עוזר לכאבי הבטן. מעבר לכך יש לו אפקט של הרגעה, אז בימים לחוצים אני שותה כמה כוסות וזה ממש עושה טוב לנפש. כדאי לרכוש פרחים יבשים ולא תיונים, ככה התה יותר טבעי, יותר מרוכז ויותר טעים. יש לו טעם מתקתק ולכן בכלל לא צריך ממתיק.

ד. גרגירי שומר - מצוינים לכאבי בטן (גם לילדים קטנים), ומצוינים לצרבות בזמן הריון (פשוט ללעוס אותם). יש להם טעם אניסי שלא כל אחד מתחבר, אבל אם משלבים אותם יחד עם פרחי בבונג אז מתקבלת חליטה טעימה ומתקתקה.

2. צמחי מרפא : שוש קירח - את הענפים המוזרים האלה אפשר לקנות כמעט בכל חנות טבע או תבלינים. מזה בעצם עושים את הליקריץ. את הענפים צריך לחתוך/לקלף ואז ללעוס (כן כן...) למשך כמה דק' ולא לבלוע. אם יש לכם מטחנת תבלינים תעשייתית אפשר גם לטחון אותם לאבקה ולקחת חצי כפית כל יום. יש לזה טעם מפתיע ומתקתק, ככה שזה דווקא נחמד. ברפואה הסינית יש לענפים האלה הרבה סגולות, בעיקר אנטי-דלקתיות וריפוי של כיבים, הוא גם נותן אנרגיה ועוד כל מיני דברים טובים -חפשו בגוגל ותמצאו מלא מידע. יש מקומות שמוכרים אותו כצמח לחליטה - לא ניסיתי, אבל ייתכן שזו גם דרך טובה.


3. דבש עם כורכום ופלפל: בטח שמעתם על נפלאות וסגולות הכורכום והאנטי-דלקתיות שלו. בטח שמעתם גם על כדורי כורכומין ועם השילוב שלהם עם פלפל שחור. למיטב הבנתי הכדורים הללו לא באמת עוזרים, או שהם מאוד יקרים, ובאופן כללי המנטרה שלי היא שמה שמגיע בצורה של כדור עבר תהליך תעשייתי כלשהו ולכן כבר איבד מהטבעיות שלו. הפתרון הטוב והטבעי הוא לקחת צנצנת דבש 350 גרם, לערבב לתוכה 100 גרם כורכום טהור טחון (קנו שורש כורכום ובקשו שיטחנו לכם אותו במקום) ולהוסיף 2 כפיות של פלפל שחור טחון. כל מה שצריך זה לערבב טוב, לשמור בצנצנת ולאכול כל יום כפית. זה מצוין, בריא, לא הכי טעים, ומתאים לכל בני הבית שרוצים לשמור על הבריאות שלהם.


אז אחרי שתמלאו את המזווה שלכם בכל הדברים הטובים האלה, תנסו לשלב בינהם ולראות מה הכי עובד לכם. מה מרגיע לכם את הבטן בזמן התקף. ועוד 2 דברים שכדאי לעשות: עיסויים לבטן עם שמן חמים, עם ערק, או במקלחת חמה. וגם לתת לגוף לנוח ויותר חשוב - לתת לראש מנוחה מסטרס.


bottom of page